Covid-19
Ačkoli je situace opravdu velmi vážná, snažíme se zachovat všechny naše služby v maximální míře.
Prosíme vás, abyste skutečně více než jindy spolupracovali s příjemci vašich zásilek a přizpůsobili expedici aktuální situaci.
Zbytečné doručování do uzavřené provozovny a vrácení zboží zpět je pro i pro vás zbytečný vícenáklad.
Z kapacitních důvodů nemůžeme zásilky po celou dobu vládního opatření skladovat v našich provozech.
Děkujeme za důvěru a věříme, že společně zamezíme zbytečným ekonomickým škodám.
Důležité pokyny
- Ověřujte u příjemců zásilek, zda je jeho provozovna otevřena a připravena zásilku převzít, než ji odešlete do systému. Do zavřených provozů zásilku bohužel nedoručíme.
- Naši řidiči mají právo odmítnout převzetí či předání zásilky odesílateli / příjemci z důvodu neodpovídajícího nařízeného ochranného vybavení – rouška či jakékoli jiné zakrytí nosu, úst (šátek, šála, aj.). V tomto případě bude zadán status „Nedoručeno – příjemce nemá ochranné pomůcky“.
- V případě neověření a nedodržení výše uvedených bodů vznikají zbytečné vícenáklady.
- Zákaznické centrum pracuje standardně. Pracovní doba ve všedních dnech od 8:00 do 17:00 hod.
-
Vnitrostátní přeprava stále funguje normálně a bez větších problémů.
-
Kvůli zařazení Česka v Německu na seznam zemí s vysokým rizikem nakažení koronavirem může docházet ke zpoždění exportů do západní Evropy.
Prosíme vás, abyste skutečně více než jindy spolupracovali s příjemci vašich zásilek a přizpůsobili expedici aktuální situaci.
Zbytečné doručování do uzavřené provozovny a vrácení zboží zpět je pro i pro vás zbytečný vícenáklad.
Z kapacitních důvodů nemůžeme zásilky po celou dobu vládního opatření skladovat v našich provozech.
Děkujeme za důvěru a věříme, že společně zamezíme zbytečným ekonomickým škodám. -
- Námořní přeprava - dochází k zácpám před přístavy, zpoždění odplutí se prodlužuje až o 7 dní.
- Vlaková přeprava - z Číny jsou kapacitně omezené a dochází ke zpoždění díky přeplnění kapacit.
- Letecká přeprava - stále není dostatek kapacity díky uzemnění pasažérských letadel a jediným možným řešením jsou Cargo nákladní lety. Další možností je charter, tedy zasmluvnění celého letadla.
- Přetrvávají potíže s nedostatkem kontejnerů.
- Nově dochází k nedostatkům pracovní síly díky karanténím opatřením a nemoci COVID-19.
- Cenové podmínky zůstávají na historických maximech.
- Neočekává se žádná větší změna do 2Q.
- Celkové shrnutí vývoje situace v mezinárodních přepravách k 11. 2. 2021
Tímto nemůžeme přijmou jakoukoli odpovědnost a vyhrazujeme si právo na doúčtování námi nezaviněných nákladů vzniklých s nepředvídatelnými okolnostmi vývoje situace COVID-19.
-
Předpis o ochraně zdraví pro naše zaměstnance jsme vydali již 2. 3. 2020.
Zrušili jsme osobní odběry zásilek na pobočkách a pokud je to jen trochu možné, pracují naši lidé z domova.
Snažíme se naše zaměstnance v nejvyšší možné míře vybavit ochrannými pomůckami – rouškami, dezinfekčními gely.
Zintenzivnili jsme dezinfekci všech povrchů na pobočkách, a logistických pracovištích, dezinfikujeme i dopravní techniku, včetně například vysokozdvižných vozíků při předávání směn.