Použití alternativních pohonů

Alternativní pohony mohou přispět k ochraně klimatu, musí se však osvědčit v praxi. V současné době testujeme několik variant pohonu, které mohou snížit emise CO2.

Plně elektrický, tichý a lokálně bezemisní nákladní vůz eTruck je v současné době v provozu v našem závodě v Gochsheimu. MAN eTGM 26.360 přepravuje zboží mezi naším logistickým centrem a závodem Fresenius ve Schweinfurtu. „Na vyjádření o dojezdu a chování baterií při nabíjení je však ještě brzy,“ říká Christian Hackl, který vede centrální správu vozového parku.

Svou vhodnost pro každodenní použití již prokázal plně elektrický transportér s výměnnou nástavbou od společnosti Terberg, který byl v dubnu testován závodem Naila. „V provozu nebyly žádné rozdíly oproti dieselovému modelu,“ říká Christian Hackl. „Ale e-varianta byla mnohem tišší a hlavně dokáže ušetřit přibližně 450 tun ekvivalentu CO2 ročně. To kontrastuje s dodatečnými náklady, které jsou dvaapůlkrát vyšší, včetně nabíjecí stanice.“ 

Od prosince bude pro naši automobilovou divizi trvale jezdit pět tahačů na zkapalněný biometan s nízkými emisemi (bio-LNG). Slibují přibližně 80procentní úsporu emisí CO2. V kombinaci s dlouhými přívěsy, které nabízejí o deset procent větší objem nákladu při téměř stejné spotřebě paliva, bude snížení ještě větší.

Podle Christiana Hackla jsou technologií budoucnosti pro meziregionální nákladní dopravu palivové články. „Jejich sériovou výrobu lze bohužel sotva očekávat před rokem 2030,“ říká. „ Pilotní projekty však budou brzy zahájeny a my se jich určitě zúčastníme.“

Fotogalerie

Další články

Všechny články

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.
Souhlasím