Geis testoval elektrický tahač MAN eTGX
Domů   Blog   Geis testoval elektrický tahač MAN eTGX
Geis testoval elektrický tahač MAN eTGX

Geis testoval elektrický tahač MAN eTGX

Další krok na cestě k udržitelnosti
 

Společnost Geis otestovala v běžném provozu na rozvozových trasách v oblasti Ostravska elektrický tahač MAN eTGX. Jde o další konkrétní krok v rámci ambiciózní strategie MissionZero, která má za cíl výrazné snížení emisí CO₂ a přechod k udržitelnější logistice. Alternativní pohony skupina Geis testuje a nasazuje napříč evropskými zeměmi, přičemž v České republice je elektrické vozidlo již součástí běžného provozu v oblasti Hradce Králové.

Skupina Geis dlouhodobě pracuje na snižování dopadů své činnosti na životní prostředí. V rámci aktivit spojených se strategií MissionZero proběhlo v nedávné době testování elektrického tahače MAN eTGX 20.449. Vozidlo bylo nasazeno na denní rozvozové trasy, převážně v městském a příměstském provozu. Během čtyř pracovních dnů najelo 365 kilometrů s průměrnou hmotností nákladu 10 tun.

Test potvrdil nulové emise CO₂, průměrnou spotřebu 0,81 kWh/km a vysokou míru rekuperace energie[1] (138,2 kWh). Řidič ocenil tichý chod vozidla, silný výkon elektromotoru při rozjezdech, komfort kabiny a nízké provozní náklady. Test zároveň poukázal na některé obecně známé výzvy spojené s provozem elektrických nákladních vozidel – například vyšší hmotnost, omezený dojezd nebo aktuální dostupnost nabíjecí infrastruktury pro delší trasy.

Při posuzování nasazení elektrických tahačů je důležité zohlednit nejen ekologický přínos, ale také ekonomickou stránku. Samotný provoz elektrického vozidla je úspornější než u dieselové varianty. Na druhou stranu pořizovací cena elektrického tahače je aktuálně zhruba tříapůlnásobná oproti nejmodernějším dieselovým vozidlům, což znamená nutnost pečlivě zvážit návratnost investice. „Vždy je třeba vyhodnotit konkrétní provozní podmínky, možnosti využití a také preference klienta – zda upřednostňuje udržitelnost, nebo je pro něj klíčovým faktorem optimalizace nákladů,“ uvedl Petr Družkovský, provozní ředitel Geis CZ.

Testování elektrických vozidel je jedním z celé řady kroků, kterými chce firma směřovat k naplnění cíle strategie MissionZero – stát se klimaticky neutrální společností do roku 2040. Už do roku 2030 chce skupina Geis snížit emise CO₂ o 65 %. Vedle testování alternativních systémů pohonu probíhá rozsáhlá modernizace flotily, investice do fotovoltaiky, moderních budov a technologií a digitalizace procesů. Firma má také zaveden velmi efektivní systém energetického managementu nemovitostí ve třech zemích CEE – v České republice, na Slovensku a v Polsku.

 

[1] Poznámka: Rekuperace energie je proces, při kterém se při brzdění nebo zpomalování vozidla přeměňuje kinetická energie zpět na elektrickou a ukládá se do baterie. Tím se zvyšuje celková efektivita provozu.

Poptávka služeb Sledování zásilek Mapa doručovacích zón

Aby náš web správně fungoval (nastavení ochrany osobních údajů)

Proč? Aby správně fungovalo vyhledávání, abyste se nemuseli pokaždé přihlašovat, abychom vás neobtěžovali nevhodnou reklamou. K tomu potřebujeme váš souhlas se zpracováním souborů cookies. Souhlasem nám pomáháte zlepšovat náš web. Děkujeme, k vašim datům se budeme chovat slušně. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat nebo změnit s účinkem do budoucna.

Podrobné nastavení Přijmout vše
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.