Pomáháme zvládat zahrádkářskou a stavební sezonu

Sezóna zahrádkářů, kutilů a stavebníků je v plném proudu. E-shop prodejen Hornbach běžně odesílá stovky zásilek svým zákazníkům každý den, v sezóně se počty ještě zvyšují. Se zvládáním neustále narůstajícího počtu objednávek pomáhá i logistický provider, firma Geis. Ta zásilky dopravuje k zákazníkům a dodává i obalový materiál.

Kamion Geis u prodejny HORNBACHOd roku 2015, kdy začal řetězec prodejen zboží pro dům a zahradu v České republice provozovat svůj e-shop, se počty zásilek jejich zákazníkům neustále zvyšují. Svou roli v počtech zásilek hrál také lockdown, kdy lidé začali on-line nákupy využívat ve velkém. Jelikož je tento obor velmi závislý i na ročním období, sezónnost má významný vliv na objednávky a nákupy zákazníků. Velkou část ze 100 000 aktivních položek portfolia Hornbach dopravuje zákazníkům firma Geis.

Hornbach využívá pro své zásilky většinou standardních doručovacích služeb. V některých případech však Geis na cestu vysílá v rámci prémiové služby i dvoučlennou posádku, aby manipulace se zbožím v místě dodání byla bezproblémová.  Velké zboží (například vybrané zahradní domky) přemisťují na místo určení vozidla s hydraulickou rukou. Průměrná váha jedné zásilky, kterou Geis pro HornZásilky HORNBACH přepravuje Geisbach přepravuje, je cca 400 kg. Speciální technika se proto občas hodí.

Marian Ďuriš, Fulfillment Manager E-business CZ/SK HORNBACH ke spolupráci říká: „Společnost Geis je pro společnost HORNBACH stabilním a důležitým partnerem v oblasti logistiky v České republice od roku 2015, kdy jsme naši spolupráci začínali. Vážíme si této spolupráce a také rychlosti, se kterou reagují na požadavky naše a našich zákazníku.“

Aby dodání koncoMarian Ďurišvým zákazníkům bylo rychlé a spolehlivé, je nutné bezproblémové propojení informačních systémů obou partnerů. Hornbach se u přepravce Geis spoléhá na flexibilní služby i s ohledem na stále měnící se požadavky zákazníků. Vzhledem k těmto výkyvům v poptávce musí Geis během pár hodin reagovat a vyslat další volná vozidla, aby byl zákazník spokojen a na zboží příliš dlouho nečekal. Díky tomu, že Hornbach přepravní službu outsourcuje, nevznikají problémy se zabezpečením dodatečných kapacit – jak personálních, tak technických. Běžně se stává, že k předem objednanVykladka zbozi v prodejne HORNBACHým autům na svoz přibude během dopoledne několik dalších požadavků a Geis odpoledne vypraví další vozidla.

Logistický provider Hornbachu zajišťuje i kompletní obalový materiál pro zásilky e-shopu. Celá řada typů krabic je obvykle zhotovena z pětivrstvé lepenky. Pro balení nestandardních produktů Geis dodává také takzvaný nekonečný arch. Komunikace pro držení dostatečné zásoby obalového materiálu probíhá prostřednictvím EDI – elektronické výměny dat. Neexistují tedy klasické papírové objednávky nebo nutnost ručního opisování dat. Při poklesu množství obalů pod určitou úroveň přijde automaticky nová objednávka přímo do Geis, který ji vyskladní a odešle do jednoho ze skladů firmy Hornbach. Řetězec s produkty pro kutily tudíž neřeší nedostupnost materiálů pro výrobu obalů a jejich složité zabezpečování v této náročné době, tyto starosti za něj přebírá Geis. A právě méně administrativy a časově náročných procesů Hornbachu umožňuje soustředit se více na svůj core business.

Na základě dlouholeté spokojené spolupráce v České republice bylo navázáno partnerství i na Slovensku. Geis slovenským zákazníkům stejně jako v České republice vozí jejich objednávky z e-shopu a dodává řetězci materiál pro jejich balení.

 

Fotogalerie

Další články

Všechny články